Monday 2 February 2009

BANJIR DI DAERAH BELAIT

Beberapa buah sekolah di daerah Belait telah dilanda banjir pada awal bulan februari 2009 baru-baru ini. Di antara sekolah yang terlibat ialah Sekolah Rendah Panaga , Sekolah Rendah PSN Pg.Hj.Mohd Yusof lorong tiga seria dan Sekolah Rendah Sungai Liang. Atas insiatif Guru Besar , penolong Guru Besar ,guru-guru serta kakitangan sekolah – sekolah yang terlibat keadaan sekolah dapat dikawal. Plan tindakan awal yang dirancang oleh setiap sekolah berkenaan telah banyak membantu melicinkan keadaan yang tidak diduga. Syabas kepada sekolah-sekolah tersebut, perjalanan sekolah dilaporkan berjalan seperti biasa.
Begitu juga halnya beberapa buah sekolah di kawasan pedalaman di daerah berkenaan juga mengalami keaadan yang serupa khususnya jalan-jalan menuju ke sekolah tersebut telah ditenggalami air.walau bagaimanapun perjalananan sekolah adalah seperti biasa.
Pegawai –pegawai dari Jabatan sekolah-Sekolah, Belait juga turun padang bagi mempastikan keadaan sekolah –sekolah berkenaan adalah selamat dan berjalan lancar.[PDP I JSS,Belait]


Banjir di SR Panaga


Keadaan Jalan yang ditenggalami air bagi sekolah-sekolah ke kawasan pedalaman

No comments: